Ebeveynlere yönelik bir seminer ve bir atölye çalışmamız var. Sınıf öğretmenleri için hazırlanan 3 haftalık atölye çalışmasının yanısıra, okul yöneticileri için bir seminerimiz ve tüm okul çalışanlarına yönelik de bir sunumumuz hazır...
Daha ayrıntılı bilgi almak için İkinci Adım ekibine ulaşabilirsiniz: 0 216 384 59 22
bilgi@ikinciadim.org
Ebeveynlere Yönelik Programlar
A.
Geniş
Katılımlı Seminer
“Yaşam Boyu Destek Ünitesi: Çocukların
Sosyal-Duygusal Gelişimlerinde Ebeveynlerin Rolü
Ve
Pratik Uygulamalar”
İçerik:
Bu seminerde çocuklarının sosyal-duygusal becerilerini hangi ebeveynlik
yaklaşımları ile destekleyebileceklerinin üzerinde durulacaktır. Pratik
uygulamalar ve örnekler ile anne-baba-çocuk(lar) arasındaki iletişim ve
ilişkinin sosyal-duygusal gelişim öğeleri üzerinden nasıl pekiştirileceği
anlatılacaktır.Süre: 2 saat.
B.
5
Haftalık Atölye Çalışması
Bu atölye çalışması sosyal-duygusal gelişim alanına ilgi duyan, hem
kendisi hem de ailesi için uygun yaklaşımları öğrenmek isteyen ebeveynler için
hazırlanmıştır.
İçerik:
1. Hafta: “Biz kimiz?”: Ailede yer alan tüm bireylerin sosyal duygusal
özelliklerinin anlaşılması, ebeveynlerin kendi ebeveynlik stillerini
belirlemeleri ve her ailenin kendi için en uygun modeli çıkarması.
2. Hafta: “Bir kere de peki annecim de!”: Sosyal duygusal gelişimi
destekleyen ebeveynlik anlayışının ev içi düzen ve disiplin ile uyumlu hale
getirilmesi.
3. Hafta: “Dediğimi yap, yaptığımı yapma..”: Çocukların sosyal-duygusal
becerilerini destekleyen 10 temel öneri ve pratik uygulamalar.
4. Hafta: “Ebeveyn olmadan önce muhteşem bir ebeveyndim!”: Ebeveynlik
becerileri sergileme ile aile olma yolundaki pürüzler ve şimdiye kadar
öğrendiklerimiz ile bu pürüzlerin üstesinden gelme.
5. Hafta: “Peki ya benim içimdeki çocuk?”: Anne babaların kendi iç dünyaları
ve sosyal-duygusal gelişimlerini nasıl sürdürebileceklerine dair ipuçları.
Süre: Oturumlar 75 dakika sürecektir. Katılımcı sayısı 20 kişi ile sınırlıdır.
A.
Öğretmenlere
yönelik 3 haftalık atölye çalışması
“Çocuk Kalbinin İlk
Tanrı/Tanrıçaları: Öğretmenler”
Çocukların Sosyal-Duygusal Gelişimlerinde
Eğitimcilerin Rolü ve
Eğitimcilerin
Kendi Duygusal Zekalarına Yönelik Pratik Uygulamalar
Öğretmenlerin çocukların hayatlarında alternatifi olmayan rolleri onların sosyal-duygusal gelişimlerinin de nasıl olacağını belirliyor. Sadece gerekli becerileri bilgiye dayanarak değil, model olma yoluyla da çocuklara öğreten öğretmenlerin kendi duygusal zekalarını nasıl kullanacakları ve nasıl zenginleştirecekleri bu atölye çalışmasında ele alınıyor.
İçerik:
1.
Hafta:
“Duygusal Zekayı Yakından Tanımak”:
İlk hafta duygusal zeka kavramının içeriği, anlamı üzerinde durulacak, duygusal
zekaya ait özellikler nörolojik yaklaşımlarla bir bütün halinde ele
alınacaktır.
2.
Hafta:
“Bir Duygusal Zeka Yolculuğu Olarak
Öğretmenlik Mesleği”: İkinci hafta öğretmenliğin mesleki anlamda duygusal
zeka ile olan yakın ilişkisi incelenecektir. Bu hafta öğretmenlerin de kendi
duygusal zekalarını nasıl daha etkin kullanabileceklerinin üzerinde
durulacaktır.
3.
Hafta:
“Sınıfımda Neler Yapabilirim?”: Atölye çalışmasının son haftasında ise öğretmenler
sınıflarında uygulamak üzere duygusal zekayı destekleyici etkinlikler ile sınıf
iklimini nasıl olumlu yönde etkileyebileceklerini öğreneceklerdir.
Süre: Oturumlar 75 dakika
sürecektir.B. Eğitim kurumu yönetici ve idarecilerine yönelik seminer
“Pozitif
Okul İklimi”
Okul Yönetiminde ve Okul İkliminde Sosyal -
Duygusal Zekanın Yansımaları
Süre: 60 dakika.
C. Tüm okul çalışanlarına yönelik sunum
“Günaydın!”
Okuldaki
herkesin bir duygusal zekası var!
Süre: 60 dakika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder